Ředitel Základní školy, Brno, Slovanské nám. 2, příspěvkové organizace, vyhlašuje doplňovací volby člena školské rady za zákonné zástupce žáků do školské rady Základní školy, Brno, Slovanské nám. 2, příspěvkové organizace, dle § 167 odst. 8 zákona č561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).Volby se budou konat dne 18. října 2023 od 7.45 do 16.30 hod. v 1. patře budovy školy v místnosti č. 13.Školská rada je zřízena k 1. 1. 2006 na základě § 167 a § 168 zákona č. 561/2004 Sb., v platném znění. Zřizuje ji zřizovatel základní školy, který stanovil počet členů na 3 osoby: 1 zástupce zřizovatele 1 zástupce rodičů / zákonných zástupců žáků 1 zástupce pedagogických pracovníků školy Funkční období rady je tříleté. Rada zasedá nejméně 2 x ročně. Svolává ji předseda. První zasedání svolává ředitel školy, který není členem rady. Kompetence rady: - vyjadřuje se k návrhům školních vzdělávacích programů - schvaluje výroční zprávu o činnosti školy - schvaluje školní řád - schvaluje pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků - podílí se na zpracování koncepčních záměrů rozvoje školy - projednává rozpočet a vyjadřuje se k rozboru hospodaření školy - podává podněty a oznámení řediteli školy, zřizovateli a orgánům státní správy ve školství.Kandidáty na členy školské rady se mohou stát zletilé osoby z řad zákonných zástupců žáků školy, navržené kýmkoliv ze zákonných zástupců žáků školy, přičemž zákonný zástupce může za kandidáta navrhnout i sám sebe.Návrhy na kandidaturu - s uvedením jména a příjmení, věku, povolání, obce trvalého pobytu - a případně svůj profil, v němž se představíte, podávejte elektronickou formou do 4. října 2023 řediteli školy na mail: jalovy@zsslovanak.cz. Profily kandidátů ve znění, jak se sami chtějí představit, bychom poté rádi zveřejnili na našich webových stránkách.Volby jsou tajné. Volič (pouze jeden zákonný zástupce každého žáka) obdrží hlasovací lístek, ve kterém před jménem svého kandidáta udělá křížek. Volí se pouze jeden z navržených kandidátů. (Volební lístek s označením více kandidátů je neplatný.) Zvolen je kandidát s nejvyšším počtem hlasů. V případě rovnosti rozhoduje los.V Brně, 12. září 2023Mgr. David Jalový, ředitel Základní škola, Brno, Slovanské nám. 2, příspěvková organizace
číst dáleDo našeho pracovního týmu hledáme jako zástup za dlouhodobou pracovní neschopnost šikovnou a zodpovědnou paní uklízečku či uklízeče. Jedná se o dohodu o provedení práce, která by probíhala obvykle jen 2 týdny měsíčně (mezi nimi týden pauza),popř. častěji dle okolností. Ideální jako brigáda pro studenty, zdatné důchodce anebo jako přivýdělek pro jinde pracující. Veškeré bližší informace Vám ráda podá paní hospodářka Eva Poláková. Telefon 516 777 611, polakova@zsslovanak.cz, popř. osobně v kanceláři hospodářek – místnost č. 13 v 1. patře.
číst dáleTřídní schůzky – září11. 9. 17. 00 hod 6.A, 6.B, 6.C – v kmenových třídách18. 9. 16.30 hod 2. třídy ČJ – v uč. č. 3 17.00 hod 1.A, 1.B, 1.C, 1.D – v kmenových třídách 2.A, 2.D – v kmenových třídách 3.A, 3.B, 3.C – v kmenových třídách
číst dálePondělí 4. 9. 1.třídy 1 vyučovací hodina 2. - 9. třídy 2 vyučovací hodiny Úterý 5. 9. 1. třídy 2 hodiny 2. - 5. třídy 3 hodiny 6. - 9. třídy 4 hodiny Středa 6. 9. 1. třídy 3 hodiny 2. - 5. třídy 4 hodiny 6. třídy 5 hodin 7. - 9. třídy výuka podle rozvrhu Čtvrtek 7. 9. 1. třídy 3 hodiny 2. - 5. třídy 4 hodiny 6. - 9. třídy výuka podle rozvrhu Pátek 8. 9. 1. třídy 4 hodiny 2. - 9. třídy výuka podle rozvrhu
číst dáleV budově školy se pilně uklízí, opravuje a chystá se vše podstatné k hladkému zahájení školního roku. Před námi je však ještě řádka dní, kdy lze odpočívat aktivně či pasivně. Ale pokud byste chtěli, milí žáci, rodiče a přátelé školy, můžete si připomenout poslední měsíc loňského školního roku díky naší školní kronice v sekci "Naše škola". Hezké čtení, prohlížení, ale hlavně užití poslední prázdninových dní přeje Váš Slovaňák.
číst dálečas běží neúprosně a před námi jsou poslední dva týdny školního života. Pokud se chcete v tom chvatu na chvíli zastavit a zavzpomínat, můžete nad květnovou školní kronikou, nyní výjimečně na zážitky bohatou.
číst dáleV případě přijetí dítěte:Zveme vás k převzetí dokumentů a dalších informací ve dnech 17. a 18. 5. 2023 od 7.30 hod do 16 hod. do kanceláře zástupkyní ředitele, 1. poschodí, místnost č. 12.Vezměte si prosím s sebou Občanský průkaz nebo jiný platný doklad totožnosti.V případě nepřijetí dítěte:Pokud váš zájem o umístění dítěte na školu i nadále trvá, nabídneme vám možnost, jak dále postupovat.Zveme vás k převzetí dokumentů a dalších informací ve dnech 17. a 18. 5. 2023 od 7.30 hod do 16 hod. do kanceláře zástupkyní ředitele, 1. poschodí, místnost č. 12.Vezměte si prosím s sebou Občanský průkaz nebo jiný platný doklad totožnosti. V případě nejasností a dotazů nás kontaktujte na tel. 541 211 758 nebo emailem na skorepova@zsslovanak.cz. Vždy na sebe uveďte telefonní kontakt pro rychlejší vyřízení vaší záležitosti.
číst dálese uskuteční dne 31. 5. 2023 v 9:00 hod. v jazykových učebnách školy. Sraz účastníků je v 8.45 hod. ve vestibulu školy, přineste si s sebou své psací potřeby a dobrou svačinku :-)Bude třeba zkoušejícím pedagogům nahlásit volbu 2. cizího jazyka a volbu náhradní pro případ naplněné kapacity skupin v preferovaném jazyce.Proběhne písemná srovnávací zkouška z anglického jazyka, matematiky a českého jazyka, následovat bude pohovor v angličtině.Po ukončení žáci odcházejí sami z budovy školy.Výsledek bude sdělen zákonným zástupcům telefonicky v pátek 2. 6. 2023 mezi 10. a 13. hodinou na čísle 541 211 758.
číst dálehttps://www.zsslovanak.cz/web/doc/Vysledky_RVJ_2023.pdf
číst dáleJedná se o hlavní pracovní poměr – záskok za dlouhodobou nepřítomnost v řádu několika měsíců, popř. dohoda o provedení práce. Veškeré bližší informace Vám ráda podá paní hospodářka Eva Poláková. Telefon 516 777 611, polakova@zsslovanak.cz, popř. osobně v kanceláři hospodářek – místnost č. 13 v 1. patře.
číst dáleVážení rodiče a zákonní zástupci, v souvislosti se zvyšováním nákladů na stravování jsme nuceni upravit od května 2023 ceny obědů pro všechny kategorie strávníků. Stále se snažíme udržovat ceny na co nejnižší úrovni, a tak je cena pro žáky u všech kategorií navýšena jen o 3 Kč.· Žáci ve věku 7-10 let zaplatí nově 30,- Kč.· Žáci ve věku 11-14 let zaplatí nově 32,- Kč.· Žáci ve věku od15 let zaplatí nově 34,- Kč. Děkujeme vám za pochopení.
číst dále.
číst dáleMilí pravidelní či občasní čtenáři naší každoměsíční školní kroniky, o zážitcích z měsíce ledna si můžete přečíst ve školní kronice na odkazu v sekci Naše škola.
číst dálePřipomínáme, že informativní schůzka s výchovnou poradkyní na téma organizace přijímacího řízení se uskuteční dne 16. 1. 2023 od 16:00 pro rodiče uchazečů z 5. a 7. tříd, od 16:30 pro rodiče žáků 9. tříd. V 17 hod. se konají hovorové hodiny.
číst dáleRádi bychom vám představili jednu příjemnou novinku! Nechali jsme si jako škola vytvořit svoji vlastní volnočasovou školní kolekci oblečení, kterou je možné si aktuálně pořídit na e-shopu zde: https://www.kraloveskoly.cz/zsslovanak/ Objednávání je již spuštěno a bude možné až do 17. 1. 2023. Následně se e-shop uzavře a objednané zboží půjde do výroby. Doufáme, že budete mít z naší nové kolekce stejnou radost, jakou máme my!
číst dáleje už na našem webu! Na prosincovou se můžete těšit v lednu.
číst dáleVážení rodiče, zákonní zástupci, informujeme vás, že od ledna 2023 jsme nuceni mírně navýšit cenu obědů ve školní jídelně, a to o 1 Kč. Nové ceny oběda: žáci 1. stupně: 27,-Kč, žáci 2. stupně: 29,- Kč, nad 15 let 31,- Kč.
číst dáleMilí rodiče a přátelé školy, co zajímavého jsme prožili v předchozím měsíci, si můžete přečíst v říjnové školní kronice v sekci "Naše škola".
číst dáleVzhledem k blížícím se podzimním prázdninám prosíme, abyste věnovali pozornost platbám za obědy na listopad již nyní, a pokud je to možné, uhradili platby za listopadové obědy již do pondělí 24. 10. 1022. Děkujeme!
číst dáleNa základě výsledku voleb do školské rady dne 3. 10. 2022 se stal jejím členem za zákonné zástupce pan doc. MUDr. Lubomír Křivan, Ph.D., lékař, 52 let, proděkan LF MU, obec trvalého pobytu: Brno.Děkujeme všem kandidátům i voličům za účast ve volbách. A rovněž děkujeme dosavadnímu členu rady panu Ing. Martinu Jansovi za dlouholetou spolupráci.
číst dále.
číst dáleJak jsme slíbili, s blížícími se volbami do školské rady rádi zveřejňujeme profily kandidátů ve znění, jak se sami chtějí představit. Volby se budou konat dne 3. října 2022 od 7.45 do 16.00 hod. v 1. patře budovy školy v místnosti č. 13.Petr Jánský, 43 let, ekonom, obec trvalého pobytu: BrnoRychlé motto:Se školou mě pojí vícegenerační pouto. ZŠ Slovanské náměstí už navštěvovala moje babička, poté já s bratrem a teď (a v budoucnu :) moje tři děti.Doc. MUDr. Lubomír Křivan, Ph.D., 52 let, lékař, proděkan LF MU, obec trvalého pobytu: BrnoVážení rodiče, Jmenuji se Lubomír Křivan, narozen 1969. Jsem odjakživa Brňák a velkou část svého života jsem strávil v Králově Poli. Pracuji jako lékař-kardiolog ve Fakultní nemocnici Brno a jsem zároveň proděkanem Lékařské fakulty MU pro zahraniční studenty a internacionalizaci. Jsem otcem 4 dětí, z toho na ZŠ Slovanské náměstí mám jednu dceru v 7 třídě. V rámci mé nejbližší rodiny však do školy dochází 5 dětí. Můj dojem z fungování školy je výborný. Ze zkušeností, které mám, dobře vím, že kvalitní výuka, vysoká úspěšnost přijetí na střední školy a bohatý mimoškolní program zdaleka nejsou samozřejmostí na jiných ZŠ. O místo ve školské radě se ucházím především proto, že cítím, že to škole dlužím za kvalitní péči o naše děti. Mohu nabídnout určité organizační schopnosti a skutečný zájem o to, aby škola dále pokračovala v kurzu, který si před léty vybrala a který vede děti správným směrem. I když učím o dost starší studenty, než jsou naše děti, s léty jsem pochopil, že školství je na všech stupních stejné: dobré, nebo špatné. A dobré věci stojí za to podporovat aktivně. Proto tedy moje kandidatura. Doc. MUDr. Lubomír Křivan, Ph.D. Mgr. Jan Rohánek, 33 let, povolání, pracovník v oboru reklama, obec trvalého pobytu: Brno Vážení rodiče,jmenuji se Jan (narozen 1989, Brno) a můj syn letos nastoupil do první třídy na ZŠ Slovanské náměstí. Pro celou naši rodinu to byl důležitý moment (vychováváme celkem tři děti – dva syny 6 a 4 let a jednu dceru 4 měsíce) a když jsem se dozvěděl o možnosti ucházet se o místo ve Školské radě, rozhodl jsem se přihlásit. Doma jsme zvyklí s dětmi o všem komunikovat, trpělivě nasloucháme a snažíme se vše správně vysvětlit a interpretovat (což jak jistě všichni víte, není vždy jednoduché ????). Komunikaci na osobní úrovni jako takovou, a to nejen s dětmi, ale obecně, považuji v dnešní době zahlcené nejrůznějšími digitálními technologiemi a sociálními sítěmi za zvláště důležitou a přesně na to bych se jako zástupce rodičů rád zaměřil – komunikace a budování pozitivních vztahů mezi všemi zúčastněnými stranami (rodiče, škola i děti). Jsem absolventem Mediálních studií na MUP, již deset let pracuji ve společnosti působící v oblasti venkovní reklamy a od letošního září také provozuji v Králově Poli malou „pivotéku“. Přeji všem kandidátům, stejně jako budoucímu zvolenému zástupci, hodně štěstí. Srdečně Jan Rohánek PhDr. David Pirochta, Ph.D., 50 let, učitel jazyků, překladatel, obec trvalého pobytu: BrnoDobrý den,jmenuji se David Pirochta (nar. 1972), pocházím z Brna a jsem bývalým absolventem gymnázia Slovanské náměstí. Po maturitě jsem strávil rok na jazykové škole, který jsem zakončil všeobecnou státnicí z němčiny. Následovalo studium Filosofické fakulty, kde jsem se zaměřil na německou a norskou literaturu. Absolvoval jsem magisterský i postgraduální program a stal se lektorem jazyků, korektorem a překladatelem. Pracoval jsem jako učitel na stavební průmyslovce Kudelova i na strojní průmyslovce Sokolská, dále pro Nepustilovu jazykovou školu, pro různé firmy, divadla, učil jsem na vysoké škole apod. V současnosti se zaměřuji především na firemní výuku.Ve volném čase se věnuji rodině, lyžování, plavání, četbě a příležitostně cestování.Se ZŠ Slovanské náměstí mě momentálně spojuje hlavně to, že je navštěvuje naše dcera Eliška, ale kvůli svým osobním, velice pozitivním dojmům i kvůli předešlým referencím ze strany svých známých bych se rád aktivněji zapojil do chodu školy. Jako zástupce rodičů / zákonných zástupců žáků bych se mohl přímo spolupodílet jak na probíhajících procesech, tak na utváření koncepce dalšího rozvoje školy.D. Pirochta
číst dáleŘeditel Základní školy, Brno, Slovanské nám. 2, příspěvkové organizace, vyhlašuje doplňovací volby člena školské rady za zákonné zástupce žáků do školské rady Základní školy, Brno, Slovanské nám. 2, příspěvkové organizace, dle § 167 odst. 8 zákona č561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).Volby se budou konat dne 3. října. 2022 od 7.45 do 16.00 hod. v 1. patře budovy školy v místnosti č. 13.Školská rada je zřízena k 1. 1. 2006 na základě § 167 a § 168 zákona č. 561/2004 Sb., v platném znění. Zřizuje ji zřizovatel základní školy, který stanovil počet členů na 3 osoby: 1 zástupce zřizovatele 1 zástupce rodičů / zákonných zástupců žáků 1 zástupce pedagogických pracovníků školy Funkční období rady je tříleté. Rada zasedá nejméně 2 x ročně. Svolává ji předseda. První zasedání svolává ředitel školy, který není členem rady. Kompetence rady: - vyjadřuje se k návrhům školních vzdělávacích programů - schvaluje výroční zprávu o činnosti školy - schvaluje školní řád - schvaluje pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků - podílí se na zpracování koncepčních záměrů rozvoje školy - projednává rozpočet a vyjadřuje se k rozboru hospodaření školy - podává podněty a oznámení řediteli školy, zřizovateli a orgánům státní správy ve školství.Kandidáty na členy školské rady se mohou stát zletilé osoby z řad zákonných zástupců žáků školy, navržené kýmkoliv ze zákonných zástupců žáků školy, přičemž zákonný zástupce může za kandidáta navrhnout i sám sebe.Návrhy na kandidaturu - s uvedením jména a příjmení, věku, povolání, obce trvalého pobytu - a případně svůj profil, v němž se představíte, podávejte elektronickou formou do 15. září 2022 řediteli školy na mail: jalovy@zsslovanak.cz. Profily kandidátů ve znění, jak se sami chtějí představit, bychom poté rádi zveřejnili na našich webových stránkách.Volby jsou tajné. Volič (pouze jeden zákonný zástupce každého žáka) obdrží hlasovací lístek, ve kterém před jménem svého kandidáta udělá křížek. Volí se pouze jeden z navržených kandidátů. (Volební lístek s označením více kandidátů je neplatný.) Zvolen je kandidát s nejvyšším počtem hlasů. V případě rovnosti rozhoduje los.V Brně, 1. 9. 2022Mgr. David Jalový, ředitel Základní škola, Brno, Slovanské nám. 2, příspěvková organizace
číst dáleVážení rodiče a zákonní zástupci,přejeme vám a především vašim dětem dobrý nový školní rok. Věříme, že společnými silami překonáme všechna jeho možná úskalí. Některé situace neovlivníme, mnohé však ano – základem je vždy dobrá vůle, nadhled a vzájemná komunikace. První školní den bude důležitý zejména pro prvňáčky a jejich blízké. Slavnostně je přivítáme již u vchodu a pomůžeme jim najít tu správnou třídu.V letošním školním roce pro vás připravujeme jednu technickou novinku: Budeme na druhém stupni přecházet na nový školní informační systém Edookit. Věříme, že patří k tomu nejlepšímu, co nyní v této oblasti existuje, a že nám všem umožní mnohem lépe se informovat, komunikovat mezi sebou a spolupracovat. Na edookit.com se již můžete podívat, jak vše vypadá a funguje. Tato zásadní změna se samozřejmě neobejde bez přechodného období, v němž budeme připravovat jednotlivé funkcionality a trpělivě řešit případné problémy a nejasnosti. Prosíme vás proto o pochopení. Stávající informační systém zůstává do odvolání v provozu. O založení přístupu žáků a zákonných zástupců vás budeme informovat.Mgr. David Jalový, ředitel školy
číst dáleČtvrtek 1. září Budova bude otevřena od 7.40 hodin. Prvňáčky a jejich blízké přivítáme u vchodu do školy a ukážeme jim, kde najdou svoji třídu. Účast na slavnostním dni přislíbili i představitelé Městské části Brno - Královo Pole.1. ročník: 1 vyučovací hodina2.-9. ročník: 2 vyučovací hodinyOběd 10-12 hodin Pátek 2. září1. ročník: 2 vyučovací hodiny2.- 9. ročník 4 vyučovací hodinyOběd 11-13 hodinPondělí 5. září1. ročník: 3 vyučovací hodiny2.-5. ročník 4 vyučovací hodinyŽáci 2. stupně již mají výuku podle rozvrhu, včetně odpolední výuky. Úterý 6. září Výuka žáků všech ročníků již probíhá podle rozvrhu.
číst dáleVážení rodiče, na školních webu v sekci "Družina" naleznete veškeré informace o provozu školní družiny a kroužků v rámci její činnosti. Kromě uvedených družinových kroužků je možnost využívat kroužky externích organizací působících na naší škole v odpoledních hodinách (sportovní, vědecké kroužky). Zároveň je možnost v Králově Poli navštěvovat Základní uměleckou školu Vítězslavy Kaprálové a několik skautských oddílů. V neposlední řadě chceme upozornit rovněž na možnost výuky náboženství, které nabízí na svých stránkách královopolská farnost:Náboženství - Farnost Brno - Královo Pole (farnost-krpole.cz)Mgr. David Jalový, ředitel školy
číst dálePONDĚLÍ 29.8. 8.00 - 14.00 ÚTERÝ 30.8. 8.00 -14.00STŘEDA 31.8. 8.00- 12.00 1/ Každý nový strávník vyplní na místě přihlášku ke stravování.2/ Po úhradě jednorázové zálohy obdrží čip, který opravňuje strávníka k odběru stravy.Čip platí po celou školní docházku. Po ukončení docházky se čip vrátí oproti zpět vyplacené záloze. ři ztrátě či zničení musí strávník uhradit čip nový.3/ Strávník se domluví na počtu přihlášených obědů a úhrada je provedena na místě v hotovosti.4/ Další způsob úhrady:PREFEROVÁN PŘEVOD Z ÚČTU NA ÚČET ŠK, NEBO TRVALÝ PŘÍKAZ, V tom případě je nutné, aby se plátce nejdříve domluvil s administr. pracovnicí ŠK na podmínkách 5/Přeplatky se vyplácí na místě v hotovosti, proti podpisu.6/ Žákům se poskytuje stravování JEN PO DOBU JEJICH PŘÍTOMNOSTI VE ŠKOLE - NE DO JÍDLONOSIČŮ.7/ Výdej obědů pro NEMOCNÉHO ŽÁKA je možný JEN PRVNÍ DEN JEHO NEPLÁNOVANÉ NEPŘÍTOMNOSTI VE ŠKOLE. (Vyhl.107/2005, § 4). NA OBĚDY SE PŘIHLAŠUJE A ODHLAŠUJE VŽDY DEN PŘEDEM DO 12.00 HOD. 8/Individuální objednávání obědů přes internet /po přidělení osobního hesla/--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Další informace na vývěskách ZŠ, na internetu ŠJ Telefon: 549 249 925 7.30 - 14.00 mobil: 605 060 067 7.30 - 14.00
číst dáleMáme ještě necelou dost času před sebou, zaradoval by se optimista. Ať se kloníte více k jedné či druhé straně, přejeme vám všem pěkné srpnové dny. A kdo se nemůže školy dočkat (i takoví jistě jsou), tak si může o posledních dnech v loňském roce přečíst v červnové školní kronice na našem webu v sekci Naše škola. Ve škole se nyní pilně uklízí po malířích, opravuje to, co je třeba, a zajišťuje vše pro hladký průběh začátku nového školního roku.
číst dáleMilí přátelé školy, máme tu další konec školního roku a před námi vytoužené a očekávané prázdniny. Než naplno vypuknou, zveme vás srdečně ke čtení květnové školní kroniky. Ta červnová bude pro vás k mání během léta. Přejeme všem krásné léto!
číst dále15 червня 2022 року з 13:00 до 16:00 год в будівлі школи. Zápis ukrajinských dětí do 1. tříd ZŠ Slovanské nám. 2 se koná 15. 6. 2022 od 13 do 16 hodin v budově školy. Потрібно принести /Je třeba donést: Свідоцтво про народження, Вiза, Медичне страхування, Переживання у Брно- адреса. / Rodný list dítěte, vízum, doklad o zdravotním pojištění, doklad nebo informaci o adrese pobytu. Додаткову інформацію та консультації Ви отримаєте на місці. / Další informace a rady obdržíte na místě.
číst dálese budou konat dne 20. 6. 2022 v 17 hodin.
číst dáleŠkolní rok uhání stále rychleji ke svému závěru. Je květen, ale o tom, co jsme prožili na naší škole na Slovaňáku v dubnu, si můžete přečíst v aktuální školní kronice.Příjemné čtení.
číst dáleTermín: středa 25. 5. 2022. Sraz: 8.45 ve vestibulu školy. Délka trvání: cca 3 hodiny – po skončení odcházejí žáci sami domů. S sebou: psací potřeby, přezůvky, svačinu :-)
číst dáleSeznam identifikátorů s rozdělením na přijaté a nepřijaté záky je možné nalézt v sekci Pro rodiče: Info k přijímání dětí do vyšších ročníků, na odkazu s informacemi o zkouškách - https://www.zsslovanak.cz/web/text/show?content=info-k-prijimani-do-RVJ
číst dáleNaše "malé" školní a rodinné dějiny se v posledních týdnech potkávají s těmi "velkými", jež náš život velmi ovlivnily. Jak jsme prožili poslední měsíc u nás na Slovanském náměstí? Při vší složitosti situace se podařilo velmi mnoho dobrého, a to i za velké pomoci rodičů našich žáků! Přesvědčte se v dalším pokračování školní kroniky, tentokráte velmi bohatém na události: https://www.zsslovanak.cz/web/text/show?content=skolni-kronika
číst dáleDěkujeme všem dárcům i koordinátorům z řad žáků, kteří pomáhají s převzetím a uskladněním!
číst dálePřijměte informaci o benefiční dražbě obrázků ve prospěch klientů ParaCENTRA Fenix Dražba pro Fenix (drazbaprofenix.cz)Do tohoto projektu se zapojila i naše škola. Byly zaslány obrázky mnohých žáků a tato dílka budou napřed ohodnocena odbornou komisí a pak se budou veřejně dražit. Peníze následně poputují pro zlepšení služeb klientů po postižení míchy.K nahlédnutí na www.zsslovanak.cz je další díl naší školní kroniky: čas letí rychle a jedna událost střídá druhou...
číst dáleMilí rodiče, žáci, přátelé školy,všichni víme, co se děje na východě Evropy a jistě to není nikomu lhostejné. Oslovilo nás už několik zaměstnanců, ale i samotných žáků, abychom i my jako škola alespoň malou materiální průběžnou sbírkou pomohli a pomáhali těm nejslabším – dětem a jejich maminkám, které musely utéct ze své vlasti, kde zuří válka.Humanitární sbírky probíhají již nyní na mnoha místech v Brně a v celé republice. Ve spolupráci se Základní a mateřskou školou Staňkova vyhlašujeme SBÍRKU ŠKOLNÍCH POTŘEB pro ukrajinské děti, které dorazily z válkou zmítané vlasti k nám a chodí nebo budou docházet do školy a školky na Staňkově ulici v Brně – Králově Poli.Tyto děti nemají často ani tužku, přezůvky, místo aktovky používají jen igelitky, nemají čím kreslit a psát.Prosíme o tyto věcné dary v jakémkoliv množství. Podmínkou je pouze to, že to budou věci nepoužité, čisté: - tužky, pastelky- sešity- pouzdra na psací potřeby- pera, propisky- aktovky nebo batůžky- rýsovací potřeby (pravítka, kružítka)- výtvarné potřeby (vodovky, voskovky, štětce atd.)- pytlíky na papuče- papuče, bačkůrky, přezůvky různých velikostí (vše nové, nepoužité)- oblečení a obuv vhodné do hodin Tv (vše nové, nepoužité) Na webových stránkách ZŠ a MŠ Staňkova se můžete případně inspirovat.Pomůcky – Základní škola a Mateřská škola, Brno, Staňkova 14, příspěvková organizace (zsstankova.eu) Pomůcky budeme každé ráno přebírat na vrátnici naší školy vždy od 7:40 do 7:55 hodin. Průběžný převoz na ZŠ Staňkova zajistí sama škola. Sbírka začne v pondělí 14. 3. 2022 (tedy po jarních prázdninách) a potrvá do odvolání. Případné dotazy směřujte po prázdninách do kanceláře hospodářek, telefon 516 777 611. Děkujeme všem, kteří pomůžete. V Brně 4. 3. 2022 Mgr. David Jalový, ředitel školy
číst dáleZveme budoucí prvňáčky a jejich rodiče a blízké k nám na návštěvu, na Den otevřených dveří 30. 3. 2022, v době od 8.00 do 11.00 hodin. Budete moci nahlédnout do tříd a popovídat si případně s námi o tom, co a jak v naší škole děláme. Mnoho zajímavého na toto téma najdete i v naší školní kronice na www.zsslovanak.cz, v sekci Naše škola. Právě jsme vložili část o letošním lednu.
číst dáleOd pondělí 20. února 2022 je zrušena povinnost škol testovat žáky a zaměstnance antigenními testy.
číst dálei všech zaměstnanců antigenními testy nyní probíhá vždy v pondělí, nebo v den prvního příchodu do školy v daném týdnu. Prosíme během pondělků o zvýšenou pozornost k případným sdělením ze strany školy směrem k zákonným zástupcům ohledně dalšího postupu (případný odchod dítěte, karanténa atd.)Děkujeme.
číst dálena víceletá gymnázia a střední školy najdete na našem webu v sekci Pro rodiče - Informace k přijímacímu řízení na SŠ.
číst dálePokud byste si chtěli připomenout v nesnadných časech začátku nového roku některé pěkné momenty z adventní a předvánoční doby, můžete tak učinit pročtením či prohlédnutím naší školní kroniky za měsíc prosinec.
číst dálePo jednání vlády dne 29. prosince 2021 platí pro testování dětí, žáků a zaměstnanců škol a školských zařízení následující: Nadále platí, že od 3. ledna 2022 do 16. ledna 2022 probíhá antigenní testování dětí a žáků 2x v týdnu, a to vždy v pondělí a ve čtvrtek; není-li pondělí nebo čtvrtek vyučovacím dnem, provede se preventivní testování první vyučovací den následující po tomto dni, a dále pak od 17. ledna 2022 probíhá antigenní testování dětí a žáků každé pondělí; nově se testují i žáci a zaměstnanci, kteří mají dokončené očkování nebo jsou v ochranné lhůtě po prodělání nemoci ▪ v případě, že se dítě nebo žák testu nepodrobí, platí stejná režimová pravidla jako doposud (nošení ochranného prostředku i při výuce apod.).
číst dáleVšem žákům, rodičům a příznivcům naší školy přejeme pokojné Vánoce a dobrý rok 2022!
číst dáleDovolme si alespoň občas zapomenout na starosti a obtíže této doby, zpomalit a udělat si pěknou chvilku. Třeba vás potěší i pozitivní zprávy z naší školní kroniky, včetně nového, listopadového vydání...
číst dálenebo dle příchodu do školy v daném týdnu bude pokračovat až do února - nebo do změny opatření.
číst dáleDne 12. listopadu 2021 Vláda ČR schválila s účinností od 22. 11. 2021 mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví, ze kterého vyplývá, že na celém území České republiky proběhne ve dnech 22. a 29. listopadu 2021 testování na onemocnění covid-19 na všech školách zapsaných do školského rejstříku, s výjimkou škol zřizovaných Ministerstvem spravedlnosti, škol zřízených při zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy a základních škol při zdravotnickém zařízení.
číst dáleV rámci projektu MAP Brno II se pod záštitou 1. náměstka primátorky města Brna Mgr. Petra Hladíka a radního města Brna pro oblast školství Mgr. Jaroslava Suchého koná vzdělávací seminář pro rodiče s názvem Šikana je problém současnosti. Lektorka: Mgr. Helena Adamusová, metodička prevence PPP Břeclav. Seminář proběhne 16. 11. 2021 formou ONLINE v prostředí Microsoft Teams od 17 h do 19 h a je bezplatný. Odkaz na připojení bude přihlášeným účastníkům rozeslán nejpozději 3 dny před realizací. Registrace: map2.brno.cz, sekce „HOST“.V případě dotazů pište na e-mail: map2brno@gmail.com.
číst dáleVážení rodiče, upozorňujeme na změnu termínu třídních schůzek pro druhý stupeň, které se uskuteční v úterý 23.11.Přehled všech termínů naleznete zde
číst dáleVážení rodiče, zákonní zástupci, dne 1. listopadu 2021 vláda ČR schválila mimořádné opatření ministerstva zdravotnictví, ze kterého vyplývá, že i na naší škole ve dnech 8. a 15. listopadu 2021 opět budeme testovat žáky na onemocnění covid-19, a to obvyklým způsobem, tedy antigenními testy.Naše dosavadní zkušenosti s testováním dávají naději, že vše proběhne i nyní klidně. Žáci – snad kromě letošních prvňáčků – jsou již naštěstí zvyklí a berou to většinou spíše jako hru či zpestření pobytu ve škole.Výjimku z testování mají i nyní žáci s potvrzením OTN, tedy očkovaní, s potvrzením o prodělané nemoci nebo s negativním výsledkem testu z odběrových míst.Děkujeme za pochopení a věřme, že průběh i výsledky testů budou pro nás všechny příznivé.V Brně 3. 11. 2021Mgr. David Jalový, ředitel, Základní škola, Brno, Slovanské nám. 2. p.o.
číst dáleVážení rodiče a zákonní zástupci, s ohledem na zhoršující se epidemiologický stav budete možná někteří z Vás řešit hlídání svých menších dětí. Zjišťovali jsme aktuální možnosti na Městské správě sociálního zabezpečení (MSSZ).Na odkazu Aktuální informace k ošetřovnému - Česká správa sociálního zabezpečení (cssz.cz) najdete formulář k ošetřovnému. Jedná se o klasické ošetřovné čili 9 dní včetně sobot a nedělí (16 dní samoživitelé). Žádost v části „A“ Vám potvrdíme my jako škola, zbytek si vyplní ošetřoval sám a předloží svému zaměstnavateli.Zároveň nás na MSSZ upozornili na tuto novou skutečnost: Ošetřovné platí od 1. dne nařízené karantény či izolace dítěte. Čili pokud by dítě např. 5 dní hlídala babička v důchodu, která si ošetřovné nenárokuje a po 5 dnech přejde rodič na ošetřovné, MSSZ mu zaplatí již jen 4 dny (5+4=9 dní, pokud se nejedná o samoživitele). O tomto faktu mnoho lidí neví a mohou vzniknout nedorozumění.Proto jsme se rozhodli Vás o tom informovat a usnadnit Vám orientaci v problematice ošetřovného.Na potvrzení ošetřovného se nadále domlouvejte s našimi hospodářkami, buď telefonicky – 516 777 611 nebo emailem: polakova@zsslovanak.cz nebo kosicka@zsslovanak.czNaše paní hospodářka jsou schopny a ochotny Vám doplnit formulář a zaslat naskenovaný i elektronicky. Děkujeme za pochopení a přejeme především pevné zdraví a pevné nervy. Mgr. David Jalový, ředitel školy
číst dáleKaranténa nebude nařízena osobám, které ukončily očkování před více než 14 dny nebo v posledních 180 dnech prodělaly onemocnění Covid-19 a mají doklad. Rodičům budou odeslány automatické SMS s odkazem na sebetrasující formulář. Po jeho řádném vyplnění jim bude automaticky vygenerována e-žádanka k odběru PCR. Rezervaci na odběrovém místě si následně zajišťují rodiče sami.Je nutné, aby se rodiče řídili těmito pokyny!: Karanténní opatření stanovené mimořádným opatřením MZ ČR aktuálně zahrnují: domácí karanténu minimálně po dobu 14 dnů a vyšetření výtěr z krku a z nosu (RT-PCR test na přítomnost viru SARS-CoV-2) v rozmezí 5. až 7. dne od posledního kontaktu s pozitivně testovanou osobou, nejpozději však do 10. dne. Pokud bude osoba v karanténě bez klinických obtíží a výsledek z odběru bude negativní, karanténa končí po uplynutí min. 14 dnů od posledního kontaktu s pozitivně testovanou osobou.V případě, že se nepodaří provést RT-PCR test v průběhu 10 dnů od posledního kontaktu s pozitivně testovanou osobou z důvodů hodných zvláštního zřetele (jedná se o výjimečnou situaci, kdy provedení testu brání překážka např. v podobě nedostatečné kapacity laboratoří apod.), se karanténní opatření asymptomatických osob (tj. bez příznaků) ukončí bez provedení testu za 14 dnů od posledního kontaktu s pozitivně testovanou osobou.Mimořádné opatření nepřipouští možnost volby a individuálního rozhodování u koho test provést a u koho nikoli. Seznam odběrových míst včetně pravidel pro návštěvu odběrového místa naleznete zde: https://testovani.uzis.cz/ Při karanténě je nutné zůstat v domácí izolaci. Rady a doporučení pro domácí karanténu/izolaci viz: http://www.szu.cz/tema/prevence/rady-a-doporuceni-pro-domaci-karantenu Pokud by se objevily klinické příznaky (suchý kašel, teplota, zažívací obtíže, ztráta chuti a čichu…), je nutno telefonicky kontaktovat ošetřujícího lékaře a konzultovat s ním svůj zdravotní stav. Pokud by se objevily závažné klinické příznaky (vysoké horečky, dušnost apod.), je nutné kontaktovat v případě nedostupnosti lékaře např. pohotovostní službu nebo linku 155 a předat informaci o probíhající karanténě. Žádanku na vyšetření osobám v karanténě vystaví pediatr/praktický lékař elektronicky (kontaktujte svého lékaře telefonicky), na odběrovém místě postačí mít u sebe kartu pojištěnce. Odběr je jen jeden a je bezplatný. Doporučení vztahující se k výsledkům testů viz: https://koronavirus.mzcr.cz/materialy-ke-stazeni/ Karanténa se týká pouze osoby, která byla v úzkém kontaktu s danou pozitivní osobou, netýká se rodinných příslušníků. Ti se považují za „kontakty kontaktů“ a pouze v případě pozitivního nálezu u aktuálního kontaktu by byla činěna další opatření i u nich. Karanténa se nenařizuje osobě, která nejeví žádné příznaky onemocnění COVID-19, a od prvního pozitivního RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 nebo POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 neuplynulo více než 180 dní. Tyto skutečnosti se prokazují lékařskou zprávou. Karanténa se nenařizuje i osobám, které byly očkovány proti onemocnění COVID-19 s tím, že u očkování uplynulo od aplikace druhé dávky očkovací látky v případě dvoudávkového schématu podle souhrnu údajů o léčivém přípravku (dále jen „SPC“) nejméně 14 dní, nebo od aplikace první dávky očkovací látky v případě jednodávkového schématu podle SPC nejméně 14 dnů, a očkovaná osoba nejeví žádné příznaky onemocnění COVID-19. V případě výskytu příznaků onemocnění COVID-19 v následujících 14 dnech od posledního úzkého kontaktu s pozitivně testovanou osobou se nařídí podstoupit RT-PCR test na přítomnost viru SARS-CoV-2 a osobám s pozitivním výsledkem tohoto testu se nařídí izolace. Z důvodu včasného zabránění dalšího šíření infekce COVID-19 ve společnosti Vás prosím o předání tohoto sdělení osobám, které jste uvedli jako rizikový kontakt. S pozdravem MUDr. Eva Lysá vedoucí odd. hygiena dětí a mladistvých Brno Krajská hygienická stanice JMK se sídlem v Brně Jeřábkova 4 602 00 Brno tel.: + 420 724 092 078
číst dáleVážení rodiče, zákonní zástupci,na 1. i 2. stupni naší školy je několik tříd částečně nebo zcela uzavřených, a to z důvodů karanténních opatření nařízených KHS v souvislosti s kontaktem s covid pozitivní osobou. Některé třídy se již vracejí z karantény zpět do prezenční výuky, nebo je předpoklad, že se vrátí během několika dní. Toto je pro nás i pro vás rodiče důležité a naší snahou je zachovat provoz školy jako celku.Distanční výuku kombinovanou s prezenční výukou na druhém stupni kvůli pracovní neschopnosti některých učitelů nemůžeme realizovat vždy online, tedy v reálném čase. U některých tříd se to dotkne i výuky předmětů, jako jsou ČJ, M, cizí jazyky, jejichž výuka je pro nás prioritou.Předpokládáme, že tato situace bude ukončena v horizontu asi dvou týdnů. Pokud tomu tak skutečně bude, vše poté snadno zvládneme. O případných organizačních změnách vás i žáky budeme aktuálně informovat (mail, IS, MS Teams, web). V Brně dne 15. 10. 2021, Mgr. David Jalový, ředitel, Základní škola, Brno, Slovanské nám. 2,p.o.
číst dáleVážení rodiče, zákonní zástupci,vlivem zhoršující se epidemické situace a na základě pokynu Krajské hygienické stanice JMK v Brně (dále KHS) mohou být shledány důvody pro karanténní opatření žáků naší školy, a to jednotlivců, větší nebo menší části třídy, nebo celých tříd. Odhadovaná obvyklá délka opatření je cca dva týdny. Škola bude nadále postupovat dle pokynů KHS:· Na základě informací, které KHS vyhodnotila, zašle škole Rozhodnutí o nařízení protiepidemických opatření. Rozhodnutím KHS bude třída nebo její část uzavřena. Pokyn k otevření dostane škola opět od KHS.· Předáme KHS tabulku, kde uvedeme jména žáků s telefonními čísly na rodiče.· Žáky automaticky odhlásíme ze stravování. Opětovné přihlášení byste řešili pomocí webové aplikace pro objednání obědů nebo telefonicky.· Třídní učitel či učitelka vás co nejdříve mailem bude informovat o dalším postupu školy a případné organizaci distanční výuky. Změny a informace týkající se jen některých dětí budou řešeny jednotlivě.· Situaci budeme společně sledovat a popřípadě vše korigovat tak, abychom zmírnili co nejvíce její negativní dopad.· V případě, že byste chtěli zapůjčit pro distanční výuku od naší školy notebook, napište prosím mailem žádost na jalovy@zsslovanak.cz a uveďte na sebe telefonický kontakt, ozveme se vám.· Níže najdete v plném znění informaci, jenž škole pro vás předala KHS pro další náš společný postup.Děkuji vám za pochopení. Věřím, že tuto situaci zvládneme tak, aby nezanechala pokud možno žádné následky na vzdělávání vašich dětí ani na zdraví nás všech. Mgr. David Jalový, ředitel, Základní škola, Brno, Slovanské nám. 2, p.o. KHS předala škole tyto důležité informace: Prosím, aby rodiče kontaktovali pediatry a zaměstnanci pak svého praktického lékaře. Prosím, o předání této informace rodičům. Je nutné, aby se řídili těmito pokyny!: Karanténní opatření stanovené mimořádným opatřením MZ ČR aktuálně zahrnují: domácí karanténu minimálně po dobu 14 dnů a vyšetření výtěr z krku a z nosu (RT-PCR test na přítomnost viru SARS-CoV-2) v rozmezí 5. až 7. dne od posledního kontaktu s pozitivně testovanou osobou, nejpozději však do 10. dne. Pokud bude osoba v karanténě bez klinických obtíží a výsledek z odběru bude negativní, karanténa končí po uplynutí min. 14 dnů od posledního kontaktu s pozitivně testovanou osobou. V případě, že se nepodaří provést RT-PCR test v průběhu 10 dnů od posledního kontaktu s pozitivně testovanou osobou z důvodů hodných zvláštního zřetele (jedná se o výjimečnou situaci, kdy provedení testu brání překážka např. v podobě nedostatečné kapacity laboratoří apod.), se karanténní opatření asymptomatických osob (tj. bez příznaků) ukončí bez provedení testu za 14 dnů od posledního kontaktu s pozitivně testovanou osobou. Mimořádné opatření nepřipouští možnost volby a individuálního rozhodování u koho test provést a u koho nikoli. Seznam odběrových míst včetně pravidel pro návštěvu odběrového místa naleznete zde: https://testovani.uzis.cz/ Při karanténě je nutné zůstat v domácí izolaci. Rady a doporučení pro domácí karanténu/izolaci viz: http://www.szu.cz/tema/prevence/rady-a-doporuceni-pro-domaci-karantenu Pokud by se objevily klinické příznaky (suchý kašel, teplota, zažívací obtíže, ztráta chuti a čichu…), je nutno telefonicky kontaktovat ošetřujícího lékaře a konzultovat s ním svůj zdravotní stav. Pokud by se objevily závažné klinické příznaky (vysoké horečky, dušnost apod.), je nutné kontaktovat v případě nedostupnosti lékaře např. pohotovostní službu nebo linku 155 a předat informaci o probíhající karanténě. Žádanku na vyšetření osobám v karanténě vystaví pediatr/praktický lékař elektronicky (kontaktujte svého lékaře telefonicky), na odběrovém místě postačí mít u sebe kartu pojištěnce. Odběr je jen jeden a je bezplatný. Doporučení vztahující se k výsledkům testů viz: https://koronavirus.mzcr.cz/materialy-ke-stazeni/ Karanténa se týká pouze osoby, která byla v úzkém kontaktu s danou pozitivní osobou, netýká se rodinných příslušníků. Ti se považují za „kontakty kontaktů“ a pouze v případě pozitivního nálezu u aktuálního kontaktu by byla činěna další opatření i u nich. Karanténa se nenařizuje osobě, která nejeví žádné příznaky onemocnění COVID-19, a od prvního pozitivního RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 nebo POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 neuplynulo více než 180 dní. Tyto skutečnosti se prokazují lékařskou zprávou. Karanténa se nenařizuje i osobám, které byly očkovány proti onemocnění COVID-19 s tím, že u očkování uplynulo od aplikace druhé dávky očkovací látky v případě dvoudávkového schématu podle souhrnu údajů o léčivém přípravku (dále jen „SPC“) nejméně 14 dní, nebo od aplikace první dávky očkovací látky v případě jednodávkového schématu podle SPC nejméně 14 dnů, a očkovaná osoba nejeví žádné příznaky onemocnění COVID-19. V případě výskytu příznaků onemocnění COVID-19 v následujících 14 dnech od posledního úzkého kontaktu s pozitivně testovanou osobou se nařídí podstoupit RT-PCR test na přítomnost viru SARS-CoV-2 a osobám s pozitivním výsledkem tohoto testu se nařídí izolace. Z důvodu včasného zabránění dalšího šíření infekce COVID-19 ve společnosti Vás prosím o předání tohoto sdělení osobám, které jste uvedli jako rizikový kontakt. S pozdravem MUDr. Eva Lysá vedoucí odd. hygiena dětí a mladistvých Brno Krajská hygienická stanice JMK se sídlem v Brně Jeřábkova 4 602 00 Brno tel.: + 420 724 092 078
číst dále.
číst dáleZ důvodu epidemické situace jsme nuceni do odvolání přerušit činnost našich odpoledních kroužků - družinových i ostatních. Věříme, že tato situace nepotrvá dlouho, a budeme informovat rodiče a zákonné zástupce prostřednictvím družiny i webových stránek. Děkujeme za pochopení.
číst dálena téma střední školy se budou konat v těchto termínech: IX.A - středa 13. 10. v 16:30 hodin, IX.B - čtvrtek 14. 10. v 16:30 hodin, IX.C - čtvrtek 14. 10. v 17:00 hodin. Podrobnější informace o programu schůzky obdrží zákonní zástupci mailem. Srdečně vás zveme.
číst dáleV pondělí, 27.9. bude výuka probíhat podle rozvrhu pro všechny ročníky a škola bude v běžném provozu.
číst dále1. září: slavnostní zahájení školního roku ve třídách· Budova školy bude otevřena od 7.40, vstup hlavními vchody z náměstí (upozorňujeme na omezenou možnost parkování), prosíme dospělé, aby do budovy vstoupili pouze s nasazeným respirátorem.· Výuka začne v 8.00 hod.· Prosíme vybavte děti zdravotnickými rouškami a doklady o očkování, testování nebo prodělané nemoci c-19.· Sledujte zdravotní stav dětí a v případě příznaků nemoci je ponechejte doma.Testování žáků, kteří se neprokáží dokumentem o očkování, certifikovaném negativním výsledku testování s platností 72 hod., nebo lékařským potvrzením o prodělání nemoci c-19 do 180 dní, bude probíhat ve škole (antigenními testy), a to ve dnech 1., 6. a 9. září. Prvňáčky otestujeme poprvé až 2. září. Délka výuky:1. září: žáci 1. roč.: 1 vyučovací hodinažáci 2. až 9. roč.: 2 vyučovací hodiny, výdej oběda od 9.40 hod.2. září:žáci 1. roč.: 2 vyučovací hodinyžáci 2. až 5. roč.: 3 vyučovací hodinyžáci 6. až 9. roč.: 4 vyučovací hodiny3. září:žáci 1. roč.: 3 vyučovací hodinyžáci 2. až 9. roč.: 4 vyučovací hodiny.Těšíme se na vás!
číst dáleVážení rodiče, zákonní zástupci,rádi bychom vás na počátku školního roku informovali o několika zásadních tématech, která se týkají jeho průběhu:1. Testování, hygienické podmínky výuky: Máme povinnost se řídit metodickými manuály MŠMT a případně dalšími pokyny pověřených institucí. Budeme je aplikovat v souladu s podmínkami školy, dle našeho nejlepšího uvážení, znalosti našeho prostředí a v souladu se zdravým rozumem. Testování žáků proběhne antigenními testy, a to pro většinu žáků ve dnech 1., 6. a 9. září. Prvňáčky otestujeme poprvé až 2. září. Naše zkušenosti z doby před prázdninami nám ukazují, že to lze zvládnout velmi dobře a bez problémů.Děti očkované, testované a po prodělání c-19 do 180 dní mohou ve třídách být bez roušky. Ve společných prostorách ale všichni musíme mít ochranu dýchacích cest. Pokud děti nebudou otestovány, očkovány a budou mít za sebou více než 180 dní od prodělání c-19, mohou se na ně bohužel vztahovat určitá omezení nařízená opatřeními pověřených institucí.2. Možnost zavedení mimořádných podmínek pro výuku:Stále všichni musíme být připraveni na možné komplikace, jako je uzavření tříd nebo celé školy a přechod na distanční výuku části třídních kolektivů nebo i všech žáků. Pro tento případ využijeme našich společných zkušeností s prostředím MS Teams. 3. Výuka a klasifikace:Budeme se řídit aktuálními doporučeními ČŠI a MŠMT. Na prvním stupni využijeme všech možností pro motivaci a klidný rozvoj vědomostí i vzájemných vztahů mezi dětmi. V některých předmětech na druhém stupni jsme zavedli tzv. vážení známek, abychom i zde posílili motivaci pro školní práci a možnost radosti z úspěchu, a zároveň poskytli přesnější informaci o hodnotě dosaženého výsledku pro celkovou klasifikaci. Věřme společně, že nový školní rok bude klidnější. Do jisté míry to záleží na každém z nás.Přeji vám dobré vykročení do školního roku 2021/2022.V Brně 25. 8. 2021Mgr. David Jalový, ředitel školy
číst dále· od 26. 8. otevřeme možnost umístit žáky 2. až 4. ročníku do školní družiny (nutno dodržet hygienická opatření).· ve dnech 30. a 31. 8. od 8 do 14 hod. lze osobně přihlásit žáky ke školnímu stravování, (vchod z ulice Bulharské), již dříve přihlášení žáci mohou objednávat oběd prostřednictvím našeho webu.· rodiče a zákonné zástupce prvňáčků budeme informovat podrobněji o některých záležitostech v průběhu následujících dní mailem a případně i v MS Teams. · doporučujeme sledovat náš web pro aktuální informace. Přejeme příjemný zbytek prázdnin, těšíme se naviděnou!
číst dáleTak jsme téměř v půlce prázdnin. Škola však nezeje prázdnotou: Malují se chodby a některé učebny, opravuje se vnější vstupní portál, kontroluje se vybavení tříd. Pro někoho zbývá už jen měsíc, pro jiného ještě měsíc. Ať už spadáte do jakékoliv skupiny, přejeme Vám hezké dny, a komu by se po škole stýskalo, může si ještě připomenout poslední měsíc ve školním roce přečtením či prolistováním červnové školní kroniky v sekci Naše škola. Věříme, že se Vám bude líbit.
číst dáleŠD bude o letních prázdninách v provozu 26.8. - 31.8. od 8:00 do 15:00 hod.Poslední školní den 30.6. bude ŠD v provozu do 16:30.
číst dáleSeznam žáků s rozdělením na přijaté a nepřijaté podle přidělených identifikátorů stáhnete zde:https://www.zsslovanak.cz/web/docs/Vysledky_rozrazovaciho_rizeni_2_roc_2021.pdf
číst dálev sekci naše škola. Připomínáme, že naši školu lze virtuálně navštívit - odkaz najdete v téže sekci.
číst dáleSeznam žáků s rozdělením na přijaté a nepřijaté podle přidělených identifikátorů stáhnete zde:https://www.zsslovanak.cz/web/docs/Vysledky-4roc-rvj-2021-2022.pdf
číst dáleNa základě výsledků voleb školská rada naší školy bude v dalším tříletém funkčním období pracovat ve složení:Členka rady zvolená za pedagogy: Mgr. Jana VondrákováČlen rady zvolený za zákonné zástupce: Ing. Martin JansaČlen rady jmenovaný zřizovatelem: Mgr. Ondřej Hýsek, Ph.D. Děkuji všem kandidátům a voličům za účast.
číst dáleVážení rodiče a zákonní zástupci budoucích prvňáčků,zveme vás srdečně dne 21. 6. 2021 v 17 hodin k nám do školy na setkání, na němž vám paní učitelky 1. ročníků sdělí důležité informace a odpoví na otázky související se zahájením školní docházky vašich dětí. Vzhledem k epidemické i provozní situaci vás prosíme, aby se zúčastnil pokud možno vždy jeden zákonný zástupce dítěte. Vstupujte levým hlavním vchodem, ve vestibulu sledujte informace na panelech. Budovu školy pro vás otevřeme v 16. 50 hod. Těšíme se na vás.
číst dáleIng. Martin Jansa, nar. 1977, vývojář, IT manažer, obec trvalého pobytu: Brno – Královo Pole Vývojář, IT manažer, otec dcery tč. ve 4. třídě ZŠ Slovaňák.Mojí vizí je, že moje děti stejně jako všichni ostatní žáci budou na ZŠ Slovaňák připraveni na život a celoživotní studium tak skvěle, že budu moci já i ostatní rodiče školu směle doporučit jako nejlepší možnou volbu v konkurenci všech brněnských státních i soukromých základních škol. K žákům bychom měli přistupovat tak, abychom podnítili jejich zájem a vnitřní motivaci o dozvídání se nových věcí ve škole i mimo. K tomu bude směřovat koncepce vzdělávání učitelů a pedagogických pracovníků ale i práce s rodiči, kteří jsou primárně zodpovědní za vzdělání a rozvoj svých dětí.Jak chci v radě fungovat:· Aktivně zastupovat zájmy dětí i rodičů při jednání se školou a městem· Transparentně zprostředkovat dění ve škole všem rodičům a pomoci ovlivňovat projednávaná témata· Průběžná práce v radě, nikoliv jen formální schůzka 2x ročně pro odsouhlasení dokumentů MUDr. Mária Justanová, nar. 1980, lékařka, obec trvalého pobytu: Brno – Královo Pole Milí rodiče, dovolte, abych se představila.Jmenuji se Mária Justanová a jsem maminkou čtyř dětí navštěvujících naši školu na Slovaňáku. Sama jsem ji kdysi také osm let navštěvovala. Pracuji jako lékařka.Ve Školské radě bych ráda pracovala ve prospěch všech – rodičů a jejich dětí i zaměstnanců školy. Mou snahou bude podílet se na zdravé symbióze vztahů, možnost jako zástupce rodičů účastnit se tvoření koncepce školy a jejího směřování, být prostředníkem mezi rodiči a vedením školy.Děkuji za Vaši důvěru. Mária Justanová Petr Šoupal, nar. 1966, živnostník, soudní znalec, obec trvalého pobytu: Brno – Královo Pole Jmenuji se Petr Šoupal, narodil jsem se 20. 5. 1966 a bydlím na Jungmannově ul. v Králově Poli v Brně. V letech 1991-1999 jsem byl učitelem ekonomických předmětů na Obchodní akademii na Kounicově ul. v Brně, v období 2006-2007 pak externí vyučující ekonomie, se zaměřením na provoz kulturních zařízení na JAMU v Brně. Od roku 1994 do roku 2018 jsem byl majitelem společností AUDIT ÚČETNICTVÍ s.r.o. a AÚ-účetnictví a daně s.r.o, poskytujících auditorské služby, účetní a daňové poradenství. Po prodeji obou společností pracuji jako živnostník a soudní znalec. V letech 2006-2016 jsem v kině Art pořádal filmovou přehlídku VISIONS OF LIGHT. Mimo pracovní záležitosti a rodinu se zajímám o sport, kulturu a společenské dění. Celoživotně považuji kvalitní vzdělání za podmínku dobrého života každého člověka a úspěšné budoucnosti naší země. S tím, že podstatnou a možná rozhodující roli ve vzdělanosti národa, hrají školy základní. Pro úplnost doplňuji, že moje dcera chodí do třetí třídy ZŠ Slovanské náměstí a před jejím nástupem do první třídy, jsme zvažovali, jakou školu pro ni zvolit. S výběrem jsme spokojeni, a to i s ohledem na informace o základních školách od našich kamarádů a přátel, mající děti v podobném věku, jako je naše dcera. Chtěl bych v přiměřené míře pomoci, aby byla ZŠ Slovanské náměstí stále školou, ve které se děti hodně naučí, budou tam rádi a zůstanou jim vzpomínky na školu, která jim do života hodně dala.V Brně, dne 27. 5. 2021
číst dáleV sekci Naše škola najdete dvě další možnosti, jak se seznámit blíže s životem na naší škole: dubnové vydání kroniky a nově i virtuální prohlídku školy - možná ji ocení budoucí prvňáčci a jejich rodiče, kteří letos nemohli navštívit školu během zápisu.
číst dáleVolby se budou konat dne 14. a 15. 6. 2021 od 16.30 do 18.30 hod. (tedy v době konání hovorových hodin) v přízemí budovy školy.Školská rada je zřízena k 1. 1. 2006 na základě § 167 a § 168 zákona č. 561/2004 Sb., v platném znění. Zřizuje ji zřizovatel základní školy, který stanovil počet členů na 3 osoby: 1 zástupce zřizovatele 1 zástupce rodičů / zákonných zástupců žáků 1 zástupce pedagogických pracovníků školy Funkční období rady je tříleté. Rada zasedá nejméně 2 x ročně. Svolává ji předseda. První zasedání svolává ředitel školy, který není členem rady. Kompetence rady: - vyjadřuje se k návrhům školních vzdělávacích programů - schvaluje výroční zprávu o činnosti školy - schvaluje školní řád - schvaluje pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků - podílí se na zpracování koncepčních záměrů rozvoje školy - projednává rozpočet a vyjadřuje se k rozboru hospodaření školy - podává podněty a oznámení řediteli školy, zřizovateli a orgánům státní správy ve školstvíKandidáty na členy školské rady se mohou stát zletilé osoby z řad zákonných zástupců žáků školy, navržené kýmkoliv ze zákonných zástupců žáků školy, přičemž zákonný zástupce může za kandidáta navrhnout i sám sebe.Návrhy na kandidaturu - s uvedením jména a příjmení, věku, povolání, obce trvalého pobytu - a případně svůj profil, v němž se představíte, podávejte elektronickou formou do 31. května 2021 řediteli školy na mail: jalovy@zsslovanak.cz. Profily kandidátů ve znění, jak se sami chtějí představit, bychom poté rádi zveřejnili na našich webových stránkách.Volby jsou tajné. Volič (pouze jeden zákonný zástupce každého žáka) obdrží hlasovací lístek, ve kterém před jménem svého kandidáta udělá křížek. Volí se pouze jeden z navržených kandidátů. (Volební lístek s označením více kandidátů je neplatný.) Zvolen je kandidát s nejvyšším počtem hlasů. V případě rovnosti rozhoduje los.V Brně, 14. 5. 2021Mgr. David Jalový, ředitel Základní škola, Brno, Slovanské nám. 2, příspěvková organizace
číst dáleVážení rodiče, zákonní zástupci,termíny hovorových hodin v měsíci červnu stanovujeme nově na dny pondělí 14. 6. 2021 (1. stupeň) a úterý 15. 6. 2021 (2. stupeň), předpokládaný začátek vždy v 17 hodin.Důvodem je snaha umožnit tentokráte vaši osobní přítomnost na setkání s učiteli, pokud to dovolí epidemická situace. Samozřejmě musíme i nadále počítat se záložní variantou, a sice online, prostřednictvím MS Teams. O zvoleném průběhu vás budeme s předstihem informovat. Děkujeme za pochopení. V Brně 12. 5. 2021 Mgr. David Jalový, ředitel Základní škola, Brno, Slovanské nám. 2, p.o.
číst dáleZákladní škola, Brno, Slovanské nám. 2, příspěvková organizace Informace k provozu školy od 3. května 2021 S účinností od 3. 5. 2021 dochází k novelám mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví k povinnému testování dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních. Tímto opatřením se oproti současnosti mění následující: · Preventivní antigenní test se ve školách, kde doposud probíhalo s frekvencí dvakrát týdně, se nově provádí na 1. stupni s frekvencí jedenkrát týdně s tím, že test se provede první den osobní přítomnosti žáka ve škole v daném týdnu. Preventivní test se provádí bezprostředně po příchodu do školy. Nebude-li žák přítomen v den termínu testování ve škole, testování se provede v den jeho příchodu. Pro žáky 2. stupně základní školy platí, že budou po stanovení dne nástupu testováni dvakrát týdně. Testováni budou v pondělí a ve čtvrtek, nebo první den osobní přítomnosti žáka ve škole v daném týdnu.· Dále informujeme, že na základě požadavku ministra školství, mládeže a tělovýchovy nedošlo k uložení povinnosti pro školy vydávat potvrzení o negativním výsledku testu žáků pro účely doložení této skutečnosti ve službách (např. kadeřnictví, holičství) nebo pro účely amatérského sportu apod. Klient nebo sportovec (příp. jeho zákonný zástupce) bude dokládat skutečnost, že byl ve škole negativně testován nejdéle před 72 hodinami, čestným prohlášením. · MŠMT připomíná informace k přijímacím zkouškám: v souvislosti s tím, že v týdnu od 3. května 2021 budou probíhat jednotné přijímací zkoušky, připomínáme, že podmínkou pro umožnění účasti žáka na zkoušce je negativní test a žádné příznaky onemocnění covid-19. Pro přijímací zkoušky na střední školy platí Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví, které vyžaduje pro účast na přijímacích zkouškách doložení potvrzení o negativním výsledku testu na covid-19, který není starší než 7 dní. Podrobné pokyny k ochraně zdraví při přijímacích zkouškách jsou na webových stránkách: https://koronavirus.edu.cz/faq-hlavni-temata-koronaviru-a-skolstvi, v části: Přijímací zkoušky na střední školy ve školním roce 2021/2022. Pro účastníka u přijímací zkoušky je dostatečných ochranným prostředkem zdravotnická rouška. Dále dochází k novelám mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví k povinnému testování zaměstnanců ve školách, s účinností od 3. 5. 2021. Tímto opatřením se oproti současnosti mění následující: · od 3. 5. 2021 je školám a školským zařízením bez ohledu na zřizovatele stanovena pouze jedna frekvence povinnosti testování zaměstnanců, a to jedenkrát v pracovním týdnu. Sjednocuje se tedy frekvence testování zaměstnanců, kteří přicházejí do kontaktu s dětmi, žáky nebo studenty, s ostatními zaměstnanci škol a školských zařízení přítomnými na pracovišti. Testováni budou v pondělí nebo v první den přítomnosti v daném týdnu. V Brně 30. dubna 2021 Mgr. David Jalový, ředitelZákladní škola, Brno, Slovanské nám. 2, p.o.
číst dále.
číst dáleo dění na naší škole - zejména pro ty z vás, kteří vybíráte školu pro své budoucí prvňáčky. Nově přibyla část za březen, předchozí měsíce jsou stále ke čtení na https://www.zsslovanak.cz/web/text/show?content=skolni-kronika
číst dáleZveme všechny zákonné zástupce na online třídní schůzky s třídními učiteli svých dětí. Obvyklý začátek v 17 hodin, není-li domluveno jinak, aplikace MS Teams, žákovské přihlašovací údaje.
číst dáleVážení rodiče a zákonní zástupci dětí na 1. stupni,připravili jsme pro vás průvodce prvními dny po otevření školy, abychom vám maximálně ulehčili tuto situaci, která není zcela běžná. Naše postupy se řídí závaznými pokyny MŠMT, se kterými se můžete seznámit na www.msmt.czÚpravy a změny nejsou z pochopitelných důvodů vyloučeny, některé další podrobnosti vám budeme posílat prostřednictvím mailu. Děkujeme Vám předem za vstřícnost a pochopení.Organizace výuky: Žáci 1. stupně budou týden navštěvovat školu, druhý týden budou pracovat z domova, tedy podobným způsobem jako do 12. 4. 2021. Příchod:Výuka bude zahájena v 8 hodin, budova bude otevřena od 7.30 hod. Pro vstup využijte obou předních vchodů, dle časového intervalu pro příslušnou třídu, které obdržíte mailem od třídních učitelek. Zamezte pokud možno zbytečným kontaktům při příchodu.Dítě po vstupu do budovy a po dobu výuky i odpolední družiny musí používat chirurgickou roušku (nikoli látkovou). Po příchodu a dále co nejčastěji musí provádět hygienu rukou.Testování:V pondělí a ve čtvrtek máme povinnost antigenního testování. Žáci se budou testovat pokud možno sami, pod dohledem učitele nebo pověřené osoby. Výtěr nosní dutiny se provede šetrným způsobem, pouze z kraje nosní dutiny, v oblasti cca 2 cm. V případě odůvodněné potřeby je povolena účast rodiče žáka 1. až 3. ročníku jako asistence dítěte při testování, a to za dodržení hygienických opatření (respirátor odpovídajícího typu, hygiena rukou při příchodu). Prosíme, využijte tuto možnost pouze po pečlivém zvážení. (Ale pokud jste zdravotníci, vaši případnou pomoc s testováním žáků „vaší“ třídy bychom velmi ocenili :-)Oběd:Během týdne distanční výuky lze oběd pouze vyzvednout s sebou, při výuce mohou děti obědvat ve škole. V průběhu školního dne se budeme snažit vyhnout se míchání skupin žáků, na oběd se bude chodit ve vyhrazených intervalech. Pro vyzvednutí oběda na distanční výuce bude vyhrazen interval 11.00-11.15 a dále 13.40-14.00 hod. Obědy budeme vydávat znovu do vašich vlastních nádob.Družina: Školní družina bude co nejvíce respektovat složení žákovských skupin. Ranní družina nebude v provozu, odpolední provoz bude do 16.30 hod. Zákonný zástupce vyplní opět dokument o času a způsobu vyzvedávání dítěte.Výskyt onemocnění covid-19 u žáka (pozitivní test nebo zjevné příznaky respiračního onemocnění)Škola kontaktuje zákonné zástupce. Z tohoto důvodu prosíme: Aktualizujte případně telefonické kontakty, buďte „na příjmu“ pro případ mimořádných informací nebo nutnosti vyzvednout dítě ze školy.Pozitivně testovaný žák ve vyčleněné místnosti vyčká na převzetí zákonným zástupcem. V případě souhlasu zákonného zástupce (jenž může být dán i předem) a po poučení o nutných opatřeních během návratu domů může žák opustit školu. Zákonný zástupce má pak povinnost telefonicky kontaktovat praktického lékaře, který rozhodne o dalším postupu. V některých případech (po výsledcích druhého testování v daném týdnu, při zjištění pozitivního výsledku testu u některého žáka) se může stát, že budeme muset poslat do karantény celou třídu a vyčkat na výsledek konfirmačního testu tohoto žáka.Průběh výuky, přístup pedagogů:Naší společnou snahou bude děti nyní především adaptovat na návrat do školního prostředí. Prosíme, uklidněte děti, že po návratu do školy se jim budou jejich paní učitelky věnovat se zvýšenou péčí a tolerancí. V případě potřeby neváhejte svého učitele kontaktovat a sdělit mu důležité informace o situaci Vašeho dítěte, jeho problémech atd. V závažnějších situacích je možno zapojit do spolupráce i členy našeho školního poradenského pracoviště – kontakty najdete na našich webových stránkách. Přejeme vám pevné nervy, pevné zdraví a těšíme se v pondělí 12. 4. 2021 s některými z žáků naviděnou! V Brně 8. 4. 2021 Mgr. David Jalový, ředitel,Základní škola, Brno, Slovanské nám. 2 p.o.
číst dálePro vyzvednutí oběda pro žáky na distanční výuce bude od 12. 4. 2021 vyhrazen interval 11.00-11.15 a dále 13.40-14.00 hod. Obědy budeme vydávat znovu do vašich vlastních nádob. Během týdne distanční výuky žáků 1. stupně lze oběd pouze vyzvednout s sebou, při prezenční výuce mohou děti obědvat ve škole. V průběhu školního dne se budeme snažit vyhnout se míchání skupin žáků, na oběd se bude chodit ve vyhrazených intervalech. Děkujeme za pochopení.
číst dáleŠD bude v provozu od 12.4. 2021 pro děti, které budou navštěvovat prezenčni výuku do 16.30 hod. Děti, které budou mít distancni výuku bude ŠD v provozu od 14.30 - 15.30 hod. ( Teams ).
číst dálePřipomínáme, že 1. dubna, v době státem stanovených prázdnin, distanční výuka nebude probíhat.
číst dáleVážení rodiče, aktuálně to na návrat žáků do škol nevypadá, situace je spíše opačného charakteru. Uvědomujeme si, že je tato doba náročná nejen pro děti, ale i pro vás, rodiče. Proto pro vás máme připraveno několik odkazů, které mohou pomoci toto nelehké období zvládnout. 1) Má Vaše dítě projevy rizikového chování – nechce se učit, tráví čas na počítači, trpí samotou? http://www.poradenskecentrum.cz/ (děti, dospívající, rodiny) 2) Má problémy s učením (potřebujete bezplatné doučování)? https://munipomaha.cz/ Nízkoprahové centrum Lavina – 773 770 233; facebook NZDM Lavina 3) Nevíte, jak Vaše dítě zabavit? https://www.luzanky.cz/online Kontakty na členy ŠPP: Mgr. Miroslava Geržová - výchovný poradce pro 1. st., gerzova@zsslovanak.cz Mgr. Vladimíra Knytlová - výchovný poradce pro 2. st., knytlova@zsslovanak.cz Mgr. Romana Rovná - metodik prevence pro 1. st., rovna@zsslovanak.cz Mgr. Martina Radová - metodik prevence pro 2. st., radova@zsslovanak.cz Mgr. Dana Hofericová - speciální pedagog, hofericova@zsslovanak.cz
číst dáleNavzdory zavřené škole a všem dalším obtížím - tady je, pokud o ni stojíte, špetka optimismu: únorová školní kronika. Přejeme příjemné čtení!https://www.zsslovanak.cz/web/text/show?content=skolni-kronika
číst dáleMinisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že: Termín konání jednotné přijímací zkoušky ve školním roce 2020/2021 se mění takto: o 1. řádný termín jednotné přijímací zkoušky ▪ pro obory vzdělání s maturitní zkouškou včetně oborů nástavbového, a to pro všechny formy vzdělávání, na 3. května 2021 ▪ pro nižší stupeň šestiletého a osmiletého gymnázia na 5. května 2021 o 2. řádný termín jednotné přijímací zkoušky ▪ pro obory vzdělání s maturitní zkouškou včetně oborů nástavbového, a to pro všechny formy vzdělávání, na 4. května 2021 ▪ pro nižší stupeň šestiletého a osmiletého gymnázia na 6. května 2021 o 1. náhradní termín jednotné přijímací zkoušky ▪ pro všechny obory vzdělání na 2. června 2021 o 2. náhradní termín jednotné přijímací zkoušky ▪ pro všechny obory vzdělání na 3. června 2021. Další informace, včetně příslušného opatření obecné povahy, kterým se termíny jednotné přijímací zkoušky upraví, a změněného harmonogramu, budou školám zaslány po vydání opatření obecné povahy.
číst dáleOd 1. 3. 2021, během distanční výuky pro všechny žáky, je stálá služba ve vrátnici denně 7.00 – 12.00 hod. V případě potřeby lze vaše záležitosti řešit v jiný čas dle předchozí domluvy.
číst dáleVážení rodiče, chtěli bychom vás informovat, že ŠD bude probihat od 1.3.2021 on-line formou( Teams) v čase od 13.30-14.30, každý pracovní den. Všem přejeme pevné zdraví, kolektiv ŠD.
číst dáleVážení rodiče, zákonní zástupci,vzhledem k novým opatřením přecházíme od pondělí 1. 3. 2021 do odvolání kompletně na distanční formu výuky pro všechny ročníky. Od pondělí nebude v provozu školní jídelna, strávníci budou automaticky odhlášeni. V případě možnosti znovuobnovení výdeje jídel (nikoli jeho konzumace v jídelně) budete informováni. Školní družina přechází kompletně na distanční formu podpory dětí v odpoledních hodinách, podrobnosti uvedeme na našich webových stránkách.Nejvíce se nové opatření dotýká dětí a rodičů žáků 1. a 2. tříd, a samozřejmě jejich paní učitelek. Paní učitelky žáků 1. a 2. tříd osloví rodiče prostřednictvím mailu a upřesní termín prvního online setkání přes aplikace MS Teams. Během tohoto setkání se děti dozvědí, jak bude výuka dále pokračovat.Chtěli bychom vám tuto nelehkou situaci maximálně ulehčit a co nejlépe navázat na zkušenosti z předchozích měsíců distanční výuky i v případě našich nejmladších žáků.Případné další informace, zpřesnění, změny je možno stále očekávat, sledujte proto prosím sdělovací prostředky i naše školní informační kanály.Všem přejeme hodně sil, trpělivosti a vzájemného pochopení. A především pevné zdraví! V Brně 27. 2. 2021 Mgr. David Jalový, ředitel, Základní škola, Brno, Slovanské nám. 2, p.o.
číst dáleVe dnech 22. 2. až 26. 2. nebude probíhat prezenční ani distanční výuka, školní družina a jídelna nebudou v provozu.
číst dáleZcela jistě vám zlepší náladu, když uvidíte, že se svět ani dění na naší škole v těchto nelehkých časech nezastavily: https://www.zsslovanak.cz/web/text/show?content=skolni-kronika
číst dáleVážení rodiče a zákonní zástupci,v pondělí 18. 1. 2021 vás zveme místo klasických třídních schůzek opět k online setkání s třídními učiteli vašich dětí, podobně jako tomu bylo ve čtvrtletí. Obvyklý začátek bude v 17 hodin, na prvním stupni popřípadě po domluvě s vámi mohou být drobné odlišnosti.Rádi bychom se s vámi podělili ještě o pár důležitých informací:Hodnocení na naší škole bude formou známek. Chceme v nich vyjádřit míru dosažených znalostí vzhledem k očekávaným výstupům, a to už i s ohledem na možnosti distanční výuky, ale dále chceme vzít v úvahu další skutečnosti ovlivňující výsledky vzdělávání, např. aktivní osobní účast, navazování na dříve osvojené znalosti, včasnost plnění úkolů, respektování pokynů atd. Žáci 1. stupně dostanou v mailu ke známkám i doplňující komentář své paní učitelky. Návrhy známek budou k dispozici nejpozději v pondělí 18. 1. 2021 v ISu (2. stupeň, záložka 1. čtvrtletí), resp. v mailu (1. stupeň), absence i klasifikace bude uzavřena ke dni 22. 1. 2021. S obsahem vysvědčení budete seznámeni ke dni 28. 1. 2020 (2. stupeň IS, záložka 1. pololetí, 1. stupeň mail), ale v listinné podobě bude možné dokument předat žákům až se zahájením jejich osobní přítomnosti ve výuce. Žáci prvních a druhých tříd si odnesou Výpis z vysvědčení 28. 1. 2021, pokud se situace nezmění.Rodičům žáků 5., 7. a 9. ročníku bude k dispozici informační dokument, jehož autorkou je vedoucí ŠPP a výchovná poradkyně pro 2. stupeň paní Mgr. Knytlová. V něm najdete aktuální informace k přijímacímu řízení na víceletá gymnázia a střední školy.Za současných podmínek nelze bohužel realizovat lyžařské výcvikové kurzy a mnohé další plánované akce.Před rozřazením žáků 1. stupně do tříd s rozšířenou výukou jazyků (3. a 4. roč. od září 2021), které by mělo proběhnout během 2. pololetí, bychom rádi splnili podmínku osobní přítomnosti žáků a možnosti procvičení učiva. O vývoji situace v této oblasti vás budeme informovat.Vážení rodiče a zákonní zástupci, stejně jako vy, i my si uvědomujeme mnohá úskalí současné situace a těšíme se spolu s vámi na návrat k běžnému způsobu výuky. Musíme však počítat s tím, že i ve druhém pololetí se budeme potýkat s podobnými problémy jako nyní. Děkuji vám za dosavadní vaši vstřícnost, velké osobní nasazení, pochopení i za dobře míněné názory a podněty.Pokud vás zajímá, jak prožíváme tyto časy my ve škole, doporučuji vám zalistovat v prosincové části naší školní kroniky. Přejme si navzájem pevné zdraví i nervy a co nejlepší průběh následujícího pololetí. V Brně 14. 1. 2021 Mgr. David Jalový, ředitel školy
číst dáleprostřednictvím MS Teams, od 17.00 hod. (nebo eventuelně dle jiné dohody třídních učitelů na 1. stupni se zákonnými zástupci.)
číst dáleVážení rodiče, provoz ŠD od 4.1.2021:- ranní ŠD není v provozu- odpolední do 16:30 hod.- pro žáky 3.- 4. tříd bude on-line ŠD každý den od 14:00 do 15:00 (Teams)- ŠD je k dispozici pro děti z 1.a 2.ročníku, kteří se zúčastní prezenční výuky.Děkujeme za pochopeníKolektiv ŠD
číst dáleKdyž se téměř vše odehrává v jen jakémsi elektronickém světě, můžete mít pocit, že je vše nějak jednotvárné a nudné. Že se na škole neděje i něco navíc, něco hezkého, pozitivního. Ale opak je pravdou. Přesvědčí vás další část naší školní kroniky. https://www.zsslovanak.cz/web/text/show?content=skolni-kronika
číst dáleVíce na:https://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/jak-probehnou-prijimaci-a-maturitni-zkousky?fbclid=IwAR2fc0sJ31VbjPNXwAIaUcuzCr8Ti2XNnFn0jdsmMZMUBmTfTmT_VXjFpHM
číst dáleVážení rodiče, zákonní zástupci,jak víte, od 30. 11. 2020 lze vyučovat prezenčně ve škole většinu dětí. Oproti běžnému provozu ale stále platí omezení, jimž jsme nuceni se společně přizpůsobit. Níže najdete některé změny. Organizace výuky od 30. 11. 2020: · Dne 30. 11. 2020 nastupují do pravidelné prezenční výuky žáci prvního stupně a 9. ročníku. · Žáci 6., 7. a 8. ročníku se budou týdně střídat v prezenční a distanční výuce.· V týdnu od 30. 11. do 4. 12. 2020 nastoupí do školy třídy: VI. A, VI. B, VII. A, B, C, D, žáci ostatních tříd pokračují v povinné distanční výuce. · Od 7. 12. 2020 se skupiny vystřídají, nastoupí třídy VI. C, VI. D, a VIII. A, B, C.· Platí obvyklý rozvrh hodin.Základní podmínky naší práce:· Platí zákaz prolínání, míchání skupin žáků. (Částečnou výjimku má školní družina.)· Protiepidemická organizační a hygienická opatření mají prioritu oproti naší obvyklé organizaci pobytu a vzdělávání žáků. Stravování: Žákům na prezenční výuce bude umožněno naobědvat se v jídelně, žákům na distanční výuce můžeme vydat oběd pouze do jídlonosičů. Pozor, čas výdeje do jídlonosičů pro tyto žáky se od 30.11. mění: Od 13.45 do 14 hod. Oběd můžete přihlásit obvyklým způsobem (nejlépe přes školní web).Provoz školní družiny bude zajištěn od 30. 11. 2020 všem přihlášeným žákům 1. až 4. ročníku, a to pouze v odpoledních hodinách, do 16.30 hod. Organizace odchodu dětí z družiny bude upřesněna rodičům příslušných tříd mailem. Vzhledem k okolnostem může bohužel dojít brzy opět k dalším změnám. Pokud nastanou, budeme vás o nich informovat obvyklým způsobem (www.zsslovanak.cz, IS, mail). Děkujeme vám za vstřícnost a pochopení. V Brně 26. 11. 2020 Mgr. David Jalový, ředitel, Základní škola, Brno, Slovanské nám. 2, p.o.
číst dáleDěkujeme za pochopení.
číst dáleVážení rodiče, zákonní zástupci,třídní schůzka proběhne v pondělí 23. 11. 2020 ve formě možnosti on line setkání s třídním učitelem v aplikaci MS Teams, přihlaste se prosím přístupovými údaji dítěte. Obvyklý začátek bude v 17 hodin, pokud není domluveno v některých třídách 1. stupně jinak.Organizace výuky od 30. 11. 2020: · Dne 30. 11. 2020 nastupují do pravidelné prezenční výuky žáci prvního stupně a 9. ročníku. · Žáci 6., 7. a 8. ročníku se budou týdně střídat v prezenční a distanční výuce.· V týdnu od 30. 11. do 4. 12. 2020 nastoupí do školy třídy: VI. A, VI. B, VII. A, B, C, D, žáci ostatních tříd pokračují v povinné distanční výuce. · Od 7. 12. 2020 se skupiny vystřídají, nastoupí třídy VI. C, VI. D, a VIII. A, B, C.Stravování: Žákům na prezenční výuce bude umožněno naobědvat se v jídelně, žákům na distanční výuce můžeme vydat oběd pouze do jídlonosičů, a to od 11.00 do 11.15 hod. Oběd můžete přihlásit obvyklým způsobem (nejlépe přes školní web).Provoz školní družiny bude zajištěn od 30. 11. 2020 všem přihlášeným žákům 1. až 4. ročníku. Organizace bude upřesněna během příštího týdne.Klasifikace za 1. čtvrtletí: Průběžné hodnocení školní práce a zpětná vazba žákům (slovní hodnocení, známky, pokyny) je součástí distanční výuky v prostředí MS Teams. Doporučujeme práci žáka a jeho přístup k výuce pravidelně sledovat. Protože jde o obvyklý a rodiči často očekávaný způsob vyjádření hodnocení, naleznete i v tomto čtvrtletí v ŽK po příchodu dětí do školy (1. stupeň) a v IS od 23. 11. (žáci 2. stupně) známky z jednotlivých předmětů. Po návratu k prezenční výuce bude možnost učivo procvičit, prohloubit, pracovat na případném zlepšení znalostí a klasifikace. Upozorňujeme, že platí nastavení školního a klasifikačního řádu (chování žáků, přístup k plnění úkolů, omlouvání absence), jež jsou použitelná pro distanční výuku. Konzultace ke klasifikaci a školní práci žáků s učiteli jednotlivých předmětů je nyní možná prostřednictvím mailu a od 30. 11. lze využít i opětovné přítomnosti pedagogů v budově školy k telefonickému kontaktu, případným dalším domluvám.Těšíme se společně s vámi, že nástup dětí do škol bude pro všechny velkým přínosem a pro mnohé i radostí. Přejeme pevné zdraví a vše dobré. V Brně 20. 11. 2020 Mgr. David Jalový, ředitel, Základní škola, Brno, Slovanské nám. 2, p.o.
číst dáleS podrobnostmi vás seznámíme prostřednictvím mailu (1. stupeň) a informačního systému (2. stupeň).
číst dáleZákladní škola, Brno, Slovanské nám. 2, p.o.Pokyny pro realizaci výuky od 18. 11. 2020 (s osobní přítomností žáků 1. a 2. ročníku ve škole) Vážení rodiče, zákonní zástupci,od středy 18. 11. 2020 bude povolena osobní přítomnost žáků 1. a 2. ročníku ve školách.Vyšší ročníky zatím stále pokračují v distanční výuce.Organizační pokyny pro rodiče žáků 1. a 2. tříd:Výuka:Hygienické podmínky výuky (roušky po celou dobu přítomnosti, dezinfekce, zákaz míchání skupin žáků) zůstávají stejné jako před uzavřením škol, což přináší jisté komplikace, a proto vám děkujeme za pochopení. Budova bude otevřena od 7.40 hod., žáci mohou vstupovat oběma hlavními vchody. U vchodu si dezinfikují ruce. Bude platit obvyklý rozvrh hodin.Stravování: Provoz školní jídelny pro žáky 1. a 2. tříd bude zahájen ve středu 18. 11. Přihlásit obědy lze dětem elektronicky, popř. telefonicky či mailem. Oběd pro 1. den lze přihlásit do 10 hod. dne 18. 11., dále již dle obvyklých podmínek. Děti, které nebudou navštěvovat odpolední družinu, se budou stravovat ve skupině se svojí třídou, což může přinést jisté zpoždění.Družina: Ranní družina nebude v provozu, odpolední družina bude v provozu do 16.30 hod. Odchody dětí: · Žáci I. A, B, C vchodem z ulice Bulharské, vchod u jídelny. · Žáci I. D z ulice Bulharské, vchodem rohovým u družiny. · Žáci 2. ročníku budou v odděleních ŠD v hlavní budově, budou odcházet vchodem kolem vrátnice, a to v čase uvedeném v dokumentu, který je nutno vyplnit zákonným zástupcem a dodat při prvním příchodu dítěte do školy. Dokument obdrží zákonní zástupci žáků 2. ročníku mailem.Organizační pokyny pro žáky 3. – 9. tříd:Do odvolání platí daná pravidla a pokyny pro distanční výuku. Důležitá novinka: Oběd za dotovanou cenu od středy 18. 11. poskytneme i žákům vyšších ročníků, a to za následujících podmínek: · pouze s sebou, do vlastních jídlonosičů (ne do skleněných nádob),· pouze v době od 11-11.15 a poté v době 13.30-14 hod. (čas lze zvolit dle rozvrhu online výuky daného dne). V Brně 13. 11. 2020 Mgr. David Jalovýředitel, Základní škola, Brno, Slovanské nám. 2, p.o.
číst dálePro velký zájem dětí i rodičů je možno ještě odevzdat kaštany do 12. 11. 2020, a to do dvora školy k levému vchodu na schody. Prosíme, zprávu o množství kaštanů napište třídní učitelce. Děkujeme.
číst dáleDatová schránka: n8p34t4
Tuto funkci vykonává pro správce společnost LAWYA advisors, s.r.o., IČ: 06666761, se sídlem Březinova 746/29, 616 00 Brno, prostřednictvím Mgr. Ivany Šilhánkové
© 2023 by Tomáš Otruba - Made With - v případě problémů pište na webmaster@zsslovanak.cz