Aktualita ·17.06.2020 ·
Schůzka proběhla dne 15. 6. 2020. Zápis ze schůzky:
INFORMACE PRO ZÁKONNÉ ZÁSTUPCE BUDOUCÍCH ŽÁKŮ PRVNÍCH TŘÍD
SCHŮZKA DNE 15. 6. 2020
OBSAH SCHŮZKY:
1. Přivítání
2. Seznámení s organizací prvního týdne šk. roku 2020/2021
3. Informace o školní družině
4. Informace o školní zralosti žáků prvních tříd
5. Přehled pomůcek a učebnic pro žáky prvních třid
6. Dotazy
7. Závěr
1. PŘIVÍTÁNÍ, PŘEDSTAVENÍ UČITELŮ BUDOUCÍCH PRVNÍCH TŘÍD
2. ORGANIZACE PRVNÍHO TÝDNE ŠK.ROKU 2020/21
• Školní rok začíná v úterý 1.září 2020
• Budou otevřeny 4 první třídy
• Seznamy a rozdělení žáků do tříd budou vyvěšeny od 27. srpna v budově školy
• Učebny a šatny pro žáky prvních tříd se nachází v přízemí školy
• Vyučování začíná v 8 hodin (příchod do školy 15min před začátkem vyučování)
• Konec vyučování dle týdenního rozvrhu (4 vyučovací hodiny – konec vyučování 11:35 hod, 5 vyuč. hodin – konec vyučování 12:35hod)
• Anglický jazyk je vyučován 2 hod týdně
• Absenci žáků omlouvejte písemně do žákovské knížky, případně telefonicky (541 211 758) (www.zsslovanak.cz) – nejlépe do druhého dne
• Písemně do žákovské knížky omlouvejte také, když nebude vaše dítě cvičit v Tv (nachlazení, indispozice…)
• Školní družina se nachází v suterénu (paní vychovatelky si pro děti přijdou po vyučování ke třídě)
• Děti, které nenavštěvují školní družinu a obědvají ve školní jídelně, odvádí na oběd třídní učitel
• Děti se po příchodu do školy přezouvají v šatně, při odchodu ze školy musí zůstat šatná prázdná (odpoledne je využívána školní družinou)
• Každý den je velmi vhodný podpis ZZ ve všech sešitech, deníčku, ŽK a také u domácích úkolů z důvodu zpětné vazby.
• Konzultační hodiny třídy (třídní učitelka oznámí v září) - slouží ke konzultaci, případně k zadávání probíraného učiva v době nemoci žáka nebo jeho nepřítomnosti ve škole.
• Výuku hry na flétnu – učí p. uč. Kovářová (externistka), učebna č.4, přihlášky děti odevzdají v září tř. učitelce
• Logopedická prevence pod vedením spec. pedagoga bude probíhat vždy po skončení dopoledního vyučování, bližší informace dostanete na začátku šk.roku
• U DĚTÍ S NESPRÁVNOU VÝSLOVNOSTÍ BY MĚLA PROBÍHAT INTENZIVNÍ LOGOPEDICKÁ NÁPRAVA JIŽ PŘED VSTUPEM DO 1.TŘÍDY.
• Hodiny individuální péče – dvakrát týdně (vždy po skončení dopoledního vyučování), navštěvují žáci dle výběru učitele (nejčastěji děti po nemoci…)
• První školní den (1. 9. 2020) – jedna vyučovací hodina (uvítání dětí), bez aktovek
• Druhý den – dvě vyučovací hodiny, aktovky s sebou
• Ostatní podrobnosti oznámíme na první třídní schůzce ( 7. 9. 2020 ) a dále pak písemně do deníčku, který od nás děti dostanou
3. STRUČNÉ INFORMACE KE ŠKOLNÍ DRUŽINĚ
• Provoz ŠD od 6.30 - 17.00 hod. již od 1. září 2020
• Mezi 14.00 - 15.00 hod. není možné děti vyzvedávat ( vycházka, kroužky pořádané ŠD, popřípadě další akce)
• Nabídka kroužků proběhne prostřednictvím deníčků v první polovině září
• Družina pořádá různé kulturní akce, výlety, besídky atd.
• 1.9. 2020 proběhne informační schůzka školní družiny, kde budou rodiče podrobněji o všem informováni.
4. ŠKOLNÍ ZRALOST U DĚTÍ PŘI ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Vstup do první třídy základní školy představuje pro dítě velkou životní změnu. Mění se role dítěte, prostředí, dospělí i vrstevníci, denní program, náplň činnosti, nároky i požadavky. Aby dítě mohlo zvládnout tuto náročnou situaci bez vážnějších problémů, mělo by být nejen dostatečně vývojové a sociálně zralé, ale také dobře připravené.
Dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být samostatné v sebeobsluze
• zaváže si tkaničky bot, oblékne si čepici, rukavice
• je samostatné při jídle (používá správně příbor, nalije si nápoj, stoluje čistě, požívá ubrousek)
• zvládá samostatně osobní hygienu (používá vhodně kapesník)
• postará se o své věci (udržuje v nich pořádek)
Dítě by mělo být relativně citově samostatné a schopné kontrolovat a řídit své chování
• zvládá odloučení od rodičů
• ovládá se a kontroluje (reaguje přiměřeně na drobný neúspěch, dovede odložit přání na pozdější dobu, dovede se přizpůsobit konkrétní činnosti či situaci)
• je si vědomé zodpovědnosti za své chování
• dodržuje dohodnutá pravidla
Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikativní dovednosti
• vyslovuje správně všechny hlásky
• rozumí většině slov a výrazů běžně užívaných v jeho prostředí
• má přiměřenou slovní zásobu, umí pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
• přirozeně a srozumitelně hovoří s dětmi i dospělými, vede rozhovor, a respektuje jeho pravidla
• spolupracuje ve skupině
Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci
• zvládá činnosti s drobnějšími předměty (korálky, drobné stavební prvky apod.)
• tužku drží správně, tj. dvěma prsty třetí podložený, s uvolněným zápěstím
• vede stopu tužky, tahy jsou při kreslení plynulé, (obkresluje, vybarvuje, v kresbě přibývají detaily i vyjádření pohybu)
• umí napodobit základní geometrické obrazce (čtverec, kruh, trojúhelník, obdélník), různé tvary, (popř. písmena)
• rozlišuje pravou a levou stranu, pravou i levou ruku (může chybovat)
• používá pravou či levou ruku při kreslení či v jiných činnostech, kde se preference ruky uplatňuje
Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy
• rozlišuje a porovnává podstatné znaky a vlastnosti předmětů (barvy, velikost, tvary, materiál, figuru a pozadí), nachází jejich společné a rozdílné znaky
• složí slovo z několika slyšených slabik a obrázek z několika tvarů
• rozpozná rozdíly mezi hláskami (měkké a tvrdé, krátké a dlouhé)
• sluchově rozloží slovo na slabiky (vytleskává slabiky ve slově)
Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních matematických pojmech
• má představu o čísle (ukazuje na prstech či předmětech počet, počítá na prstech, umí počítat po jedné, chápe, že číslovka vyjadřuje počet)
• orientuje se v elementárních počtech (vyjmenuje číselnou řadu a spočítá počet prvků minimálně v rozsahu do pěti (deseti)
• rozpozná základní geometrické tvary (kruh, čtverec, trojúhelník atd.)
Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou záměrnou pozornost a schopnost záměrně si zapamatovat a vědomě se učit
• soustředí pozornost na činnosti po určitou dobu (cca 10-15 min.)
• „nechá“ se získat pro záměrné učení (dokáže se soustředit i na ty činnosti, které nejsou pro něj aktuálně zajímavé)
• přijme úkol či povinnost, zadaným činnostem se věnuje soustředěně, neodbíhá k jiným, dokáže vyvinout úsilí a dokončit je
• postupuje podle pokynů
• pracuje samostatně
Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a zároveň sociálně vnímavé, schopné soužití s vrstevníky ve skupině
• uplatňuje základní společenská pravidla (zdraví, umí požádat, poděkovat, omluvit se)
• zapojí se do práce ve skupině, při společných činnostech spolupracuje, přizpůsobuje se názorům a rozhodnutí skupiny
• ve skupině (v rodině) dodržuje daná a pochopená pravidla, pokud jsou dány pokyny, je srozuměno se jimi řídit
• je schopno brát ohled na druhé (dokáže se dohodnout, počkat, vystřídat se, pomoci mladším)
Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě
• vyzná se ve svém prostředí (doma, ve škole), spolehlivě se orientuje v blízkém okolí (ví, kde bydlí, kam chodí do školky, kde jsou obchody, hřiště, kam se obrátit když je v nouzi apod.)
• ví, jak se má chovat (např. doma, v mateřské škole, na veřejnosti, u lékaře, v divadle, v obchodě, na chodníku, na ulici, při setkání s cizími a neznámými lidmi) a snaží se to dodržovat
• chová se přiměřeně a bezpečně ve školním i domácím prostředí a na veřejnosti (na ulici, na hřišti, v obchodě, u lékaře), uvědomuje si možná nebezpečí (odhadne nebezpečnou situaci, je opatrné, neriskuje), zná a zpravidla dodržuje základní pravidla chování na ulici (dává pozor při přecházení, rozumí světelné signalizaci)
• zná faktory poškozující zdraví (kouření)
• uvědomuje si rizikové a nevhodné projevy chování, např. šikana, násilí
5. POMŮCKY PRO ŽÁKY PRVNÍCH TŘÍD
Na schůzce byla provedena ukázka vhodných pomůcek pro žáky prvních tříd.
Základní seznam pomůcek:
Doporučujeme vše podepsat.
6., 7. DOTAZY, ZÁVĚR
V případě potřeby dalších informací:
gerzova@zsslovanak.cz
najdete v sekci Pro rodiče, v odkazu...
přejeme vám všem hezké, pokojné svátky...
Školní družina o Velikonočních prázdninách...
“Tak kam?! Veletrh středních...
Datová schránka: n8p34t4
Tuto funkci vykonává pro správce společnost LAWYA advisors, s.r.o., IČ: 06666761, se sídlem Březinova 746/29, 616 00 Brno, prostřednictvím Mgr. Ivany Šilhánkové
© 2024 by Tomáš Otruba - Made With - v případě problémů pište na webmaster@zsslovanak.cz